Fight Club

Hej hej, idag såg vi "Fight Club" i skolan. Jag blev så sjukt överraskad av den filmen, trodde det skulle vara någon meningslös film där alla bara bankade skiten ur varandra. Visst, det var mycket våld men filmen var ändå riktigt jäkla bra. Den kändes som någon sorts blandning mellan Saw, American Gangsters och Kill Bill. Förutom att handlingen var bra (med en av de bästa Twister jag någonsin sett) så var både Edward Norton och Brad Pitt riktigt riktigt bra. Norton har jag alltid tyckt varit bra (i t.ex. "Red Dragon" och "Illusionisten") men Brad Pitt har jag aldrig tyckt så mycket om (förutom i "Benjamin Buttons Otroliga Liv").
Rekomenderar den här filmen starkt och ska nog själv försöka inskaffa den när tillfälle ges.

Nu ska här spelas sims, puss!


Kommentarer
Postat av: Elias

Tyckte inte att Twisten var så värst bra, inte dålig, men det finns filmer där Twisten får hjärtat att slå baklänges några slag, och det gjorde inte denna...

2009-04-14 @ 22:56:06
URL: http://eliasliedholm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0