090824 | 20:34 | Lyckliga Olyckliga Måndag

Idag var en väldigt konstig dag.
Det hände både bra och dåliga saker.

Flest dåliga. T.ex. så glömde jag mitt busskort så jag fick springa tillbaka när jag var halvvägs och hämta det.

Men den allra mest olyckliga grejen hände under lunchrasten, även om det var ganska roligt också.
Jag, David, Elias och Janni var ute i parken på rasten. Vi studsade runt lite allmänt och gunga på den stora grenen som hänger ner ifrån ett träd där.
 Helt plötsligt, när jag satt helt lugnt och stilla på grenen så drar Elias ner den hela vägen till marken och släpper (eller något sånt, jag hann inte direkt se). Som en katapult far grenen uppåt och jag lyckas slå en bakåtvolt runt grenen, slå i bakhuvudet en aning i marken och slutligen landa på rygg på andra sidan.
 Det är svårt att förklara eftersom det gick väldigt snabbt och jag han inte riktigt tänka efter. Min första instinkt när jag låg där på rygg var att gråta. Men det gick bara inte att låta bli att skratta åt eländet. Jag hade hela håret och koftan fullt med ekollon och löv och skit, lite ont i nacken och dessutom så hade jag brutit två naglar.  
 Jäklar vilken åktur alltså, hur många gånger jag än skulle försöka så skulle jag nog aldrig kunna göra om det...

Även om jag skrattade åt det när det hände så är det inte lika kul just nu. Den ena nageln hade jag brutit av nästan helt på mitten. Det gör så helvetes jäkla ont. Var tvungen att dra av toppen nu och det var inte särskilt lätt eller roligt. Nu är fingret inpackat i ett packet med plåster och tejp och jag får lov att skriva med långfingret för att låta bli att slå i det.

Nåväl, till det lyckliga biten av dagen.
Jag har blivit erbjuden en härlig summa pengar för bilderna på grisar jag tog i våras. Bilderna ska användas i en tidning senasre och publicera mitt namn som "fotograf". Det är ingen stor, viktig eller rolig tidning men det känns ändå väldigt bra. Och de där extra pengarna är inte fel de heller. Frågan är bara om jag ska spara de till festivalsommaren nästa år, köpa något dyrt som ett objektiv eller en mobil eller om jag bara ska shoppa upp de på kläder.

Den som lever får se, nu ska jag käka kladdkaka (tack syster!) och se på Eragon. Tjo!



Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

men gulledu!

men förebild? jag?



många varma kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0