Mina tyger

Japp, som sagt så var jag och mamma och köpte tyg idag. Vi åkte till Stoff&Stil i Malmö och gud, älskar den butiken! En massa fina tyger och mönster och gud vet allt, rena himmelriket för oss som gillar att sy. Jag letade iallafall reda på två tyger som jag ska använda till klänningen jag syr till mitt Estetiska verksamhets projekt. Jag ringde syrran och kollade vad hon ville ha (för det är hon som ska ha klänningen och hon ville ha något grönt. Hittade då ett jätte fint olivgrönt lite sidenaktigt tyg att använda. Skulle ju ha ett på insidan också och jag hade bara tänkt mig ett vanlig vitt eller något men så tyckte mamma att det hade varit fint med ett mönstrat. Och jag höll verkligen med henne.
För det är lite som med underkläder eller mönster på insidan av jackor och skor, även om ingen direkt ser eller lägger märke till det så känns det alltid lite extra fint när man har någon fin färg eller mönster innanför kläderna/skorna.
Hittade därför ett jätte snyggt turkost och brunt tyg, köpte 1.5 meter av det så det blir nog en del över som jag kan sy något annat snyggt av.

Så nog snackat, nu ska jag börja nåla och klippa samtidigt som jag ser på One Tree Hill (jag har riggat upp ett tillfälligt arbetsbord i mitt sovrum)

puss!


de fin-fina tygerna


köpte även ett blixtlås och en matchande tråd (om ni kollar noga så ser ni att de två matchar mina ögon...)
och btw, de senaste bilderna här har jag fotat med blixt eftersom annars blev allt i helt fel färger och jag blev överraskad över att jag faktiskt inte hatade det så mycket, blev faktiskt ganska fint med lite extra ljus.


Kommentarer
Postat av: Amandaep

Jag hatar stoff coh stil. Jag tycker inte det finns något... trots det handlar jag där ofta :P haha, kram!

2009-02-27 @ 16:54:38
URL: http://toast.blogg.se/
Postat av: Stella

jag ser typ stoff&stil från mitt hus, haha. så du har varit i mina hoods ;)

2009-02-27 @ 20:33:34
URL: http://stellapolaris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0