My baby is home now

[gammalt inlägg, från 30/1 -09 som inte gick att publicera då men kommer nu ]

Ja, idag var jag och mamma och köpte ett nytt objektiv! (och ett par jeans till mig men det är inte så viktigt...)
Ett Canon EF 50 mm 1.8 USM, typ, tror det hette något i den stilen iallafall.
Det är i vilket fall ett fast objektiv (utan zoom) och det är mini litet!

Har provfotat lite med det nu ikväll och det är ganska ovant att fota utan zoom plus att autofokusen kan vara lite trixig (men det var ju ganska billigt så ska inte förvänta mig för mycket...) Jag tycker att det blir en rätt schysst ljus på bilderna och när fokusen väl sitter så är den toppen! Märker även rätt stor skillnad på att ha bländaren på 1.8 och 4.0 ......

Här kommer några snabba bilder ifrån kvällen,




(Min familj och jag, ja jag är en tönt som spenderar en fredagkväll med päronen....)

Mina försök att egofota med nya objektivet failade totalt, blev alldeles för nära och helt skumt och fokusen kom helt fel hela tiden men som sagt, ljuset är najs!


Kommentarer
Postat av: tove!

helt underbara bilder blir det!

(pappa säger att han har ett 50mm undangömt någonstans som han ska leta upp till mig :) )

tack för en trevlig hel dag med dig, puss

2009-02-01 @ 13:52:50
URL: http://tovlou.blogg.se/
Postat av: Linda

härliga foton :D

2009-02-01 @ 20:44:36
URL: http://lindafick.styleblogg.se
Postat av: Elias

Verkligen jättefina bilder =)

2009-02-02 @ 00:24:28
URL: http://eliasliedholm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0