Sunday Service - 1 sätt att förbättra världen

 Hej. jag är medlem på en sida som heter bloggforum.se och där har de ett projekt där ett antal bloggare skall skriva om samma sam på söndagarna. Projektet kallas: Sunday Service - Temabloggande och denna gången så är ämnet: 1 sätt att förbättra världen.

Mitt tips och sätt är väldigt enkelt. Det är kort och simpelt men ack så viktigt.


Att kramas.

Kramar är något av det bästa som finns och det gör en glad direkt, iallafall mig. Underskatta dem inte, för kramar kan man ge alla, både de man känner mycket och lite, både till de som är glada och ledsna.

(Själv har jag "kram-människor". Människor som jag kan krama för att göra mig glad, och de två är min syster yster och lilla Fickie.) Men det är klart att jag kramar fler en de. Det är lite därför som jag tycker om avsked, för även om man skiljs åt så får man kram, något som gör att man kanske inte saknar varandra så mycket som man skulle ha gjort annars...

Vetenskapen säger att varje människa bör få minst 5 kramar om dagen, så gör din andel nu.

andra som haft sunday service idag: Strumpan & Co, Magnus och Nils

Kommentarer
Postat av: Strumpan & Co

Vad mysigt! Jag har den stora lyckan att ha en liten Strumpa som jag kan gå omkring och krama på hela dagarna! Och höra hennes lilla skratt när jag gosar in mig hos henne.



Ska uppdatera mitt inlägg också.

2009-03-29 @ 23:06:05
URL: http://sandlada.blogg.se/
Postat av: Nils

Bra inlägg:

Har lagt till länk till din blogg

Nils

2009-03-30 @ 08:24:21
URL: http://nilsmohlin.blogg.se/
Postat av: Linda

wiiiiieee KRAM PÅ DIG MIKKA! :D

2009-03-30 @ 23:19:20
URL: http://lindafick.styleblogg.se
Postat av: Adela Karlsson

Gillar om det du skrev! Roligt att se en del prima grejer och inte endast det vanliga sakerna som man kan se om varje dag. ;)

2010-11-29 @ 13:52:36
URL: http://jade.se/paketresor/phuket

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0