What's done is done

Så! Nu har jag och mamma beställt en ipod! (som jag själv betalar)
Apple's hemsida ville äntligen fungera och då slösar vi inte tid nej, den lilla raringen ska förhoppningsvis komma inom 2-3 dagar. Kan knappt vänta.
Apple hade även ett erbjudande att man fick gör en lasergravering gratis så det hakade jag naturligtvis på, och filmnörd som jag är så fick det såklart bli ett filmcitat.
Lite svårt dock att hitta ett så kort filmcitat, jag fördrar oftast längre djupa monologer (eller bara få ord, typ "Freedom!" eller "For Frodo!") än one-liners. Men efter mycket velande så hittade jag ändå det perfekt citatet, från en av mina favorit filmer, Gladiator.

What we do in life
echoes in eternity

Så vackert och självklart och perfekt. Jag verkligen dyrkar den filmen och eftersom mina andra favoritcitat ifrån den filmen antingen var för långa ("My name is Maximus Decimus Meridius, commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next") eller helt enkelt inte passade när det inte var i ett sammanhang ("I will see you again... but not yet. Not yet!" och "On my signal. Unleash hell")
Därför tog jag en annan underbar replik som är perfekt i filmen och som även funkar ensam.

Så nu är det bara att försöka vänta några dagar tills den anländer, under tiden så får jag väl fixa lite grym musik att lägga in. Några förslag?

Nu ska jag gå och sortera min DVD-hylla, den har blivit lite rörig och ur ordning...

puss!


pssst........det blev en grön ipod.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0