091108 | 23:35 | Vem är jag lik?

En "lek" som cirkulerat runt bland bloggar nu ett tag är "Vem är jag lik"?
Man lägger alltså upp en bilder och skriver lite om de personer folk har sagt man är lik. Tänkte först att hmm...tror inte att någon sagt att jag är lik någon nån gång.

Fast sen kom jag på att det stämde inte riktigt, finns faktiskt 3 personer jag blivit liknad med och de kommer här:



Katie Holmes/Joey Potter (Dawson's Creek)
Min syster tjatar hela tiden om hur lik jag är Joey Potter. Både utseende och personlighet tydligen. Jag vet inte jag, lite likhet finns det kanske.. Både har ledsna ögonbryn, stora ögon och brunt hår men annars ser jag inte så mycket mer.




Brooke Shields
Riktigt random jag vet. Men jag fick höra det av kvinnan som noppade mina ögonbryn för några år sen och när jag sedan berättade det för några så sa de något i stil med: Ja faktiskt, ni är rätt lika.
Vet inte riktigt ifall jag ska ta det som en komplimang eller inte, Shields är ju rätt gammal. Men ögonbrynsdamen hade kanske lite rätt, för både jag och Brooke Shields har kraftiga busk-ögonbryn...


Prinsessan Madeleine
När jag var yngre fick jag ofta höra att jag var väldigt lik Prinsesan Madeleine. Har faktiskt ingen aning om varför, tycker inte vi är ett dugg lika men nåväl, jag ska väl ta det som en komplimang.


Bubblare:



"Idol-Tove"
Antagligen mest stilen och det burriga håret, och ja just det, sångrösten såklart!



Misha Barton
Inte utseendet men André tycker visst att min röst påminenr om hennes. Hoppas verkligen att han skojar för jag hatar hennes röst..



En glad sim
Ficki tycker att mitt bredaste leende påminner om en glad sim. Tja kanske det, simmar har ju trots allt perfekta tänder som jag borde väl buga och bocka för komplimangen.




En utter
Okej, nu börjar det spåra ut här för detta är rätt internt. Men när jag och syrran skulle komma på vad alla i vår släkt hade varit för något om vi varit djur så var jag visst en utter. Stämmer nog inte riktigt eftersom jag är så dålig på att simma (läs: urdålig, om jag hade kapsejsat med en båt en kilometer ifrån land så är jag inte säker på att jag klarat att simma till stranden)


Så, det var väl det. Detta är då personer som jag fått höra att jag är lik, inte som jag själv tycker jag liknar.

Nu ska jag sova, god natt.

Kommentarer
Postat av: Lii

Finns nåt liten likhet från alla som påminner om dig när du säger det! Fast tror tove vinner platsen som mest lik dig!...men du är ett orginal ;) Ingen är lika söööt som deeej :D LÄnge leve brynen! XD

2009-11-09 @ 00:24:06
Postat av: Erik

Jupp, du är lik Tove minsann, kanske inte i ansiktet, men stilen, helt klart!



Frågan är om jag ska göra det. Hrmm...

2009-11-11 @ 22:06:45
URL: http://eliasliedholm.com
Postat av: jalal

vem är lik mig

2011-09-29 @ 23:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0