920930 | 23:07 | Äntligen här!

Idag kom min födelsedagspresent ifrån Mamma och Pappa.
En provdocka minsann, finare blir det knappt.

Dock var det rätt traumatiskt att ställa in den efter mina mått.
Va fan liksom, alla har inte timglasfiguren....

Men efter lite om och men så fick jag ändå dockan att vara ganska lik mina mått. Började med att hänga på kjolen jag syr för att se hur det såg ut och jag kan säga att jag är väldigt nöjd med den.

Ska nog ha lite tid i helgen att sy klart kjolen tror jag, banne mig på tiden, har ju hållt på med den i flera månader nu.





(som synes så passar inte kjolen perfekt på dockan eftersom de inte verkar ha räknat med att man kan ha lite putmage. Nåväl, det ska nog gå ändå)

Ska sy fast volangen som är fastnålad och sen ska bara 3 stycken till dit och sen är kjolen så gott som klar! Den kommer att bli väldigt blommig, puffig, vippig och underbar. Förhoppningsvis då.

god natt.


Kommentarer
Postat av: emma

den ser väldigt fin ut hitills :)

2009-10-13 @ 16:30:43
URL: http://emmsssss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0