Cate Blanchett

Hejsan. Här sitter jag uppe sent som vanligt, ska försöka vända tillbaka dygnet men det är inte så himla lätt...
I vilket fall så har jag letat runt efter bilder i någon timme nu och rätt som det var så snubblade jag in på en några fina bilder på Cate Blanchett.
Cate är inte bara otroligt vacker utan också en fenomenal skådespelare. En favorit hos mig, kan nog till och med säga att jag tycker att hon är den allra bästa skådespelaren i världen just nu. Hon kan ju spela allt!

Exempel på roller hon spelat:



Bob Dylan                                     Queen Elizabeth                      Irina Spalko (Indiana Jones 4)



Katherine Hepburn (The Aviator)     Galadriel (Sagan om Ringen)        "Petal" (Sjöfartsnytt)

Hon har gjort en massa andra bra rollprestationer också, t.ex. Babel, Benjamin Buttons och The Talented Mr Ripley. Men då ser och spelar hon lite "normalare" karaktärer.


Nu dök filmnörden i mig fram. I vilket fall, här är bilderna jag egentligen ville visa.









Nu ska jag ta kvällsfika, sov gott.

Kommentarer
Postat av: tove

Vad vacker hon är, det kan jag inte tänka mig när jag ser henne som Irina Spalko haha. Däremot så tycker jag att liknar hon inte Kirsten Dunst lite grann?



puss bästaste.

2010-01-06 @ 11:30:30
URL: http://fashionshootbooth.blogg.se/
Postat av: Anonym

baksidan på den guldiga klänningen! Om jag någonsin går på en gala ska den bli min klänning!

2010-01-09 @ 18:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0