Äventyr i Malmö

Hej hej, ja idag så var ju jag och min grupp i malmö för att filma till vårt projekt. Det var verkligen jätte kul och jag hade tänkt berätta vad vi gjort genom lite bilder, för omväxlings skull!



Vi träffades på stationen klockan halv tio, jag, Elias, André, Fickie och Linda (ej med på denna bild)
Började med att gå till biblioteket där vi planerade hur vi skulle lägga upp dagen och lite sånt och åkte vi bussen till skolan för vi behövde hämta upp lite saker till stativ och sånt.. 

                 

När vi kom till skolan så fixade vi ett nytt stativ (ett lite lättare som tur var) och vi ringe även till olika personer för att fråga om tillstånd att filma. T.ex. Skånetrafiken (där jag fick snacka med sura Ulrika Mebius), Turning Torso och Kastrup (André snackade med någon som kopplade vidare till sig själv?).
Tyvärr visade det sig att på de flesta ställena så måste man ha fått tillstånd, och de kunde inte ges ut på så kort varsel. Men men, vi lät oss inte avslås utan hoppades på att personer på de olika ställena skulle vara schysstare än de "officiella" typerna....



Vi väntade på bussen mot Malmö, hyfsat så länge. Inte jätte kul direkt, särskilt när en del människor inte kunde låta bli att störa sig hela tiden, men vi var ändå på fortsatt glatt humör

                

I bussen, inte på så glatt humör, mest trötta, eftersom det tog en evighet att ta sig till Malmö. Hur jäkla många busshållplatser finns det egentligen i Arlöv?!



När vi väl var framme i Malmö så åt vi först lite på Donken och tog oss sedan ut till Turning Torso.



Wow, Turning Torso då. Första gången jag ser det på nära håll och det var väldigt maffigt, ännu högre än jag föreställt mig!  Och nu var det dags, vi gick in i byggnaden och det första vi möttes av var en stängd dörr en kamera och en knapp som man skulle trycka på för att kopplas till receptionen. Varken jag, Elias eller André vågade trycka, fegisar som vi är, men Linda och linda vågade och inget särskilt hände förutom att dörren öppnades, paha! 
 Vi gick in i byggnaden och visste först inte vart vi skulle ta väggen, vi gick och ett håll men möttes av en läskig glasdörr med nakna män som handtag?
 Vi gick åt andra hålet men där var det också porriga handtag, som tur var så var dörarna automatiska så de öppnades när vi närmade oss dem. Vi kom då till receptionen där vi frågade om vi fick filma ut över malmö från översta våningen. Tyvärr fick vi inte det men jag tror inte det gjorde så mycket, för av någon anledning så var vi alla vett skrämda för den skumma flotta miljön där inne och vi flydde ut så snabbt som möjligt!



Efter Turning Torso så åkte vi även ut till hamområdet där vi filmade lite skunkig miljö, men dimman blev allt tättare så vi bestämde att det nog var dags att åka hem igen, så tillbaka mot Centralen bar det!

Ja vi gjorde mycket idag, kanske mer en sieghtsing av Malmö en ett filmprojekt men det var kul iallafall. Plus att det hände en massa skumma saker, vi stötte på typ en kille med piercnings i hela ansiktet, André blev "nästan" påkörd av ett tåg, vi blev rädda för Turning Torso och låt oss inte glömma det bästa av allt, Patman!
  För på Centralen när vi väntade på någon buss så sa Elias plötsligt "Ojdå vilken hylla!"
Först så trodde jag att han hade fått syn på nån kvinna med rejäla silikioninplantat men nej då, bättre upp! En man men världens jättepattar! Det var helt stört, det var som två badbolalr under tröjan på honom, han kunde inte ens stänga jackan över! Och det allra värsta vad att han hade en fet jävla bandspelare nerkörd i klyftan. Hahahaha, mycket mycket skratt.

Och sen upptäckte jag en annan sak också, dne var dock inte så rolig. Jag tror att jag har någon form av torgskräck. Ni vet när man inte tycker om att vara i stora folkmassor. För flera gånger nu under dan så kände jag jätte mycket obehag när jag typ skulle tränga mig fram på McDonalds eller tågstationen, ganska läskigt faktiskt. Kan ju hoppas att det bara var en engångsföreteelse men det kändes faktiskt inte som det.....

Nåväl, det har på det stora helavarit en mycket lyckad och rolig dag! Även om jag är väldigt trött nu och har rätt mycket läxor att göra...

Kommentarer
Postat av: Fiickie

HAHAH I love Patman! XD

2009-01-21 @ 21:09:37
URL: http://lindafick.styleblogg.se
Postat av: janni

Han mannen med pattar står alltid i Malmö. Ibland står han och dansar och sjunger, eller så står han bara och spanar in tjejer. Och det är antingen fotbollar eller ballonger han har under tröjan ;)

2009-01-21 @ 21:59:25
URL: http://jannif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0