091121 | 19:36 | Recension: New Moon

Idag var jag och såg New Moon med Lindax2.
Twilight-serien är inte någon av mina favoriter, har läst alla böcker och sett första filmen innan men alltid tyckt att de va överskattade och inte riktigt förståt hela hysterin runt dessa vampyrer.


Handling: Filmen handlar om människan Bella och vampyren Edwards omöjliga kärlek. Filmen börjar med att Bella fyller år och firar sin födelsedag hos vampyrfamiljen Cullen och när hon ska öppna en av presenterna råkar skära sig i fingret på ett papper. Det börjar blöda och vampyren som har svårast med att hålla sig till Cullens diet på djurblod, Jasper, anfaller henne nästan och Edward inser att hans blotta närvaro är ett hot för Bella och hennes liv. Kort därefter ger sig Edward och hans familj av med en bortförklaring om att han inte älskar henne längre och att han inte kan vara med henne för att hon är en vanlig människa tar han farväl.
Nu när hon inte har Edward vid sin sida längre kommer hon allt närmare Jacob och de blir nästan förälskade i varandra. Men plötsligt förändras han, drar sig undan. Och hans vänner vet inte om de kan lita på honom längre.
(från Wikipedia)

Omdöme: Okej, först får jag säga att den var bra mycket bättre än första filmen. Skådespelarna, musiken, handlingen och själva filmningen hade förbättrats en hel del. Men största fördelen var såklart att det var mycket mindre Edward och mycket mer Jacob. Kan verkligen inte förstå vad alla ser i Edward/Robert Pattison? Jag menar, han är en inte så vacker (enligt mig) blek, kall och ganska tråkig typ. Jacob å andra sidan är förjävla snygg, varm, rolig och dessutom så ser han ut som en grym kramare.
Oj, får inte bli för mycket Jacob-dreggel nu, ja ja.
Vet inte riktigt vad jag tyckte om filmen faktiskt, förstår mig inte riktigt på Twilight och tycker verkligen inte att det är någon slags episk kärleks-saga. Men vargarna var grymma och Kristen Stewart hade vekrligen förbättrat sina skådespelarskills.
Lite svårt att säga vad jag tycker, vill inte vara för negativ eftersom jag vet att många (inkluderat vissa av mina vänner) älskar Twilight. Kan väl bara säga: nja, inte rikitgt min smak, men Jacob drog upp betyget lite iallafall...

Betyg:
2,5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0