One done, five to go

                                   

Så, nu har jag gått klart den första terminen i gymnasiet. Det känns ganska konstigt faktiskt.
Känns som det var igår jag inte kunde sova för jag var så pirrig inför första dagen i skolan, nervös för jag var rädd att jag kanske inte skulle passa in och inte ha några vänner.
Nu ett halv år senare känns de tankarna helt knasiga. I början visst, det kändes väldigt märkligt, men nu känner jag verkligen att jag valt rätt skola och linje. Och det där med vännerna, jo det knatar på ganska bra tycker jag. För även om jag saknar många av mina gamla vänner så finns det en hel drös med trevliga personer i min närhet för tillfället.
Jag kan väl inte säga att jag har någon bästaste bästaste vän, men det känns som att jag är en del av grupp iallafall.
Som att jag räknas, det är en väldigt skön känsla.

Men nu, nu är det jullov och hur kul jag än haft i skolan så kan jag säga att detta lovet var ordentligt efterlängtat! Jag ska spendera mycket tid med min familj, ha julmys och bara chilla.

Fram till julafton har jag inget direkt inplanerat förutom att bara ta igen mig och se en massa bra julfilmer. Men en grej är spikad och klar, min och Ellys sista minuten julklappsshopping den 23:de. Längtar så mycket, har inte träffats på länge nu...

Fast nu är lussebullarna färdiga och jag och syrran hade tänkt svänga ihop en trippelsats med chokladbollar. Ikväll blir det julklappsshopping, letande efter tv och mat på resturang med älskade familjen.

Ha en bra första dag på lovet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0