Freaky Friday

Jag vet inte varför jag bloggat så lite i helgen, för det har ju faktiskt hänt en del värt att skriva om för en gångs skull.

Ta i fredags till exempel.
Jag har sovmorgon till 10.40 på fredgar vanligtvis men just denna fredag så hade vi fotografering vid 10.10 så alltså kommer jag till skolan en timme tidigare. Det första jag får veta är att, nähä, det är visst inte fotografering föränn klockan 13.20. Men det är ju inte hela världen för då hade ju jag och de båda Lindorna tid att göra klart vårt tragedi-projekt,
Vi började springa omkring och fota bilder vi behövde.Provisoriskt och väldigt hastigt gjorde vi det eftersom det var ganska svårt för korridorerna hade hlt plötsligt svämmats över av folk. Det var väldigt rörigt, ovanligt rörigt skulle det snart visa säg.
För det var nämligen inte baraeleverna som sprang omkring utan en hel drös med lärare irrade omkring och såg både ledsna och förvirrade ut. Det var då vi märkte att någonting verkade fel.
Mycket riktigt, en lärare informerade oss om att förmiddagens lektioner var inställda. Jaha ja, det var väl rätt skönt i och för sig men man blev ju ganska nyfiken på vad som kunde ha hänt.
Lite senare kommer en annan lärare och säger att vi ska inte ha några lektioner alls idag och ber oss att lämna skolan?
Vi fick veta att ingen var fysiskt skadad och att det inte hade med oss elever att göra men det hade uppstått någon form av (kris)situation.

Jag säger bara va?! Snacka om att jag var nyfiken då alltså. Och sen igår så fick jag ett sms av Linda. Hon skrev att anledningen till att det varit sånt kaos var för att en lärare fått sparken. Eller ingenting är säkert men min klass har iallafall pratat med rektorn om en lärare som vi inte tycker uppför sig riktigt bra och nu i lördags så kom det upp en ansökan på arbetsförmedlingen om en ny medialärare till NTI Lund...

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Visst är det bra ifall vi får en ny lärare men jag kan inte låta bli att ha dåligt samvete ifall det är vi som orsakat att hon fick sparken, för så himla värdelös tyckte iallafall inte jag att hon var...

Nå, detta vara ett långt, trist inlägg á la Mikka men det får ju va några såna ibland också!

Kan dock inte säga att hela fredagen var kass för först i skolan så hade vi lite roligt och fotade och sen på kvällen så träffade jag mina flickor Elly och Tove!


(En inte så seriös Mikka skriver ett inte så oseriöst inlägg)
Foto: Elias Liedholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0