Tack Mikka 2002!

När jag var yngre så gick jag på scouterna.
Jag var en rätt dålig scout, jag skar mig när jag täljde, jag var lat och orkade inte gå på hajk och den enda knop jag kunde var kärringa-knuten. Men jag i vilket fall så började jag år 2002 spara pengar till ett stort scoutläger jag ville åka på. Lägret skulle äga rum år 2002 så jag var ute i god tid. Jag la i växel från min plånbok i flera år.
Men, så småningom slutade jag på scouterna men jag fortsatte att lägga min växel och lite födelsedagspengar i spargrisen.
Så nu härom dagen så märkte jag att det inte gick att få i mer pengar, grisen var helt fylld. Och tung var den med!

Och eftersom det inte är alltför ofta som jag betalar några större summor med endast en-kronor så åkte jag till banken med grisen och fick där tömma ut hela innehållet och sen räkna pengarna och sätta in dessa på mitt konto.

Kan ni gissa hur mycket det var i den?

2876 kronor!

Inte så illa faktiskt, och nu kan jag använda de istället för att de bara ska ligga i grisen till ingen nytta...
2876 kronor räcker ju faktiskt nästan till ett makro-objektiv! Eller en filmkamera! Oh,möjligheterna är oändliga men eftersom Mikka 2008 inte är så väldigt olik Mikka 2002 så skulle det inte förvåna mig om pengarna ligger i 6 år till på kontot, jag har en dålig ovana att snåla och spara till bristningsgränsen nämligen...


Foto och redigering: Mikka Magnusson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0