Fredagen den trettonde

Hej, ja idag är det den mytomspunna fredag den trettonde. Fast jag har inte direkt upplevt något specielt denna dagen...

Först imorse så var det matte, riktigt tråkigt. Gjorde några tal och sen visade André mig nyheterna i Adobe CS4 som han precis köpt, gryymt!. Efter det så var det svenska då vi bara såg på Peter Pan.
Efter äcklig kasslerlunch så såg vi klart Peter Pan på mediaproduktionen och sen (hjärtat bank-bankar) såg jag att en Lejonkungen DVD låg på katedern, jag var nästan lite i chocktillstånd. Fick verkligen motstå lusten att bara rycka åt mig filmen och stoppa ner den i väskan. Som tur var gjorde jag det inte, visade sig vara min lärare Tobias film, och jag erbjöd honom 350 kr för filmen. han svarade inte riktigt på det men vänta bara, den ska bli min!
Meningen med att filmen var där var iallafall att vår medialärare André skulle illustrera hur man genom att synka musik och bilder kan skapa en häftig effekt, något som Lejonkungen gör super! Fast det sög dock rätt hårt att vi såg den på engelska, kunde ju inte visa upp min replik/sång skills ju...



Sedan var dagen slut men Elias skulle åka med tåget till Stockholm klockan 16.28 och snäll som jag är så gick jag med honom (och Fickie) på Subway. Efter det så gick jag och Elias till skivlagret, fast jag tror han ångrar lite att gå dit med mig. Borde nog ha varnat honom om att jag är helt värdelös att köpa film med.

Låt mig beskriva hur det kan låta från mig när man rotar i film lådor:
"Åh, denna är jätte bra, Nicole Kidman är asbra i den! *bläddrar snabbt till nästa film* Osch, The Village såå dålig tycker verkligen mycket bättre om Joaquin Phoenix i Gladiator även om Adrien Brody är rätt bra i den men han är ända mycket mycket bättre och snyggare i King Kong. *bläddrar lite till* Ånej, mer kärlekstrams filmer! Fast den här är iochför sig rätt bra men inte så sevärd nej. Usch nej se inte denna *bläddrar mellan filmer ännu snabbare* Åh, nej men är det inte..? Jo! det är Transformers åh Shia är så himla bra i den.. bla bla bla"

Förutom att jag kommenterar typ varenda film jag hittar plus lägger till lite onödg bakgrundsfakta så är jag så dålig på att bestämma mig för vad jag ska välja. Ska jag chansa på något jag inte sett som verkar bra eller ska jag köpa en gammal goding som jag sett förut? Ett rent helvete alltså, så jag varnar, köp ej film med mig! Ifall du nu inte behöver råd om film, då kanske jag kan vara till nytta eftersom jag sett nästan allt i "billighets lådan" (Eftersom jag är så snål)

Nåväl, efter mycket om och väl, pladder och velande så valde jag till slut ut tre filmer.


The Prestige, Transformers och Den Gröna Milen.


Så nu har jag och syrran något att göra på vägen till Österrike..
puss!

Kommentarer
Postat av: Linda Fick

Fy fan va Lejonkungen suger på Engelska, Tycker att rösterna har mer känsla när dom sjunger på svenska.

Speciellt när Simba blir stor och sjunger sin första hakuna matata innan han hoppar i plurret, iaf dääär älskar jag den svenska rösten..besviken på engelskan!

Oj vilken kommentar jag skrev tihi^^ Ha de bra on your trip!

2009-02-13 @ 23:10:59
URL: http://lindafick.styleblogg.se
Postat av: Elias

Hoppas filmerna är bra, det var i alla fall dom jag köpte ;)

2009-02-14 @ 11:01:11
URL: http://eliasliedholm.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0