På promenad genom stan

Det är ganska märkligt att när man är som minst intresserad och har minst tid så hittar man det bästa i stan. Jag skulle gå en kort runda i Lund för att fråga på Mattssons Foto ifall de tar emot APU (vilket de tyvärr inte gör) och gick därför innan in en runda på Erikshjälpen.

Jag har kollat igenom lite sybloggar och sådant idag och är så sjukt sugen på att sy själv så jag gick in för att se om jag hittade något roligt att sy om eller något tyg att sy ett plagg helt från början av. Jag hittade massvis!

En tjusig svart kjol med blommer och mönster på som jag bara ska vecka och göra lite kortare, en vit gardin med lite mönster på som jag tänkt göra en volangklänning av och några bitar av ett sommar mönstrigt tyg som jag nog ska sy en tunika eller något med. Dessutom så hittade jag två söta mönster för endast 2kronor, förstå hur billigt det är! Okej, de var lite gammalmodiga och omoderna men det är ändå grunden till kläder och det är inte så svårt att göra om ett mönster när man väl har något att utgå ifrån

Och just ja, precis innan jag hoppade på bussen så skickade jag in på Lindex och hittade en nästintill perfekt ring och en söt brosch







Nu ska jag sy lite och sen blir det fika och te.

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0