091006 | 22:44 | Onödigt vardagstjafs

En fågel har viskat i mitt öra att det behövs mer uppdateringar och sommarprat från mig. Alltså fler meningslösa inlägg om mina åskiter och vardag  (inte för att mina Dagens Mikka inlägg är så viktiga men men...)

Så, min strumpduschande-katt-bajs-på-grodan-vän, here you go!

Idag har av någon anledning inte varit en bra dag. Förstår inte riktigt varför. Skolan var helt okej med engelska (okej, inte så okej där kanske), Subway-häng och rolig idrott. Sen var det tisdags tradition hemma hos Tove vilket alltid uppskattas. Lite spinning på toppen av det och efter det lite dusch och te.

Inga direkta tragedier inträffade. Inget dåligt väder eller något sådant heller. Men av någon anledning så var det en dålig dag. Det kan såklart bero på att jag är väldigt stressad över skolan, alla projekt samt APU-plats som spökar, fullt möjligt. Men sen var det också grejen att detta var en ful-dag.

Jag hoppas att det är fler än jag som upplever snygg- och ful-dagar, men om så inte är falet så får jag väl beskriva lite. En snygg-dag är precis som det låter, en dag då man känner sig snygg och nöjd med sig själv. Kanske man har nya kläder, sminkat sig fint eller bara känner sig fin inifrån.
En ful-dag år då det motsatta. Man känner sig inte alls snygg eller nöjd med sig själv, varken ut eller insida.

Lite en sån dag var det idag. Svårt att beskriva på något annat sätt. Men, vi har alla våra bra och dåliga och jag ska väl bara vara glad att jag klarat av en ålig och kan njuta av de (förhoppningsvis) bra dagarna som kommer.

Nu ska jag dricka lite mer te och banne mig skriva klart Engelska Bokrecensionen!

PS.
Jag kom på en annan anledning till varför detta var en dålig dag. Jag träffade ju inte Ficki! Hur ska man lyckas klara av en helskoldag utan att få en Ficki kram eller höra ett Ficki skratt?! Dock pratade vi ju på telefon, men det är inte samma sak. I want the real thing. Lova att aldrig mer vara ledig eller sjuk Fick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0